mandag den 6. februar 2012

VED QUILTERAMMEN.

Ved Quilterammen

Så er det blevet vinter igen og jeg har stillet min store quilteramme op igen - jeg stillede den op sidst i oktober og har quiltet på det samme tæppe siden, men nu er jeg også ved at være færdig.
Jeg har syet et par tæppe-toppe i løbet af året, som jeg planlagde at samle og quilte her i vinteren.



Dette tæppe kalder jeg "Egetæppet" - der er egeblade i den brune bundfarve - i kanten har jeg fundet nogle fine egeranker, som jeg quilter hele vejen rundt. Selve tæppet quilter jeg med forskellige keltiske mønstre.
Jeg har tænkt meget på kelterne og de gamle druider - der havde egelunde som deres helligdomme.

Jeg bruger i snit ca. 2 - 3 timer om dagen. Så det er mange timer jeg bruger på at quilte, men så længe jeg kan lide det - er det jo ikke et problem.











Jeg tegner mønstrene op på rispapir og syr gennem det, det er de hvide stykker man ser på billederne. Rispapiret er dejligt at bruge, man slipper for at tegne mønstrene op på selve stoffet - diverse penne/blyanter der ikke altid er så nemme at fjerne igen uden at det ses på stoffet.




Her ses rispapiret sat på med nåle








og herunder et næsten færdigsyet mønster.



Herover og til højre er et par færdigsyede mønstre.









Her ses EGETÆPPET inden monteringen.


Øverste kant på EGETÆPPET.





8 kommentarer:

  1. Det er fine ting du har på tapetet!

    SvarSlet
  2. hatten af for det flotte quiltearbejde :-)

    SvarSlet
  3. nøjrr hvor er det smukke quiltninger...og et mega flot tæppe :-) Knus fra Helle
    (måske du kan huske mig fra dengang jeg boede på falster i 2006-2007 - hed Sejten dengang....boede i stubbekøbing og syede hos Bente Ting)

    SvarSlet
  4. det er nogle flotte quiltninger du laver

    SvarSlet
  5. hejsa jeg vil lige høre dig hvor du køber dit rispapir og hvad det koster mvh jette blondjette@gmail.com

    SvarSlet
  6. hejsa jeg vil lige høre dig hvor du køber dit rispapir og hvad det koster mvh jette blondjette@gmail.com

    SvarSlet
  7. Hejsa jeg vil gerne høre dig hvor du køber dit rispapir for jeg står og skal bruge noget mvh JETTE BLONDJETTE@GMAIL.COM

    SvarSlet
  8. Hejsa jeg vil gerne høre dig hvor du køber dit rispapir for jeg står og skal bruge noget mvh JETTE BLONDJETTE@GMAIL.COM

    SvarSlet